بادمجان و لاغری

بادمجان: همیار لاغری تان
افرادی كه اضافه وزن دارند می‌توانند از بادمجان برای كاهش وزن استفاده كنند؛ البته بادمجان بدون چربی و سرخ نشده. فیبر موجود در بادمجان یكی از عوامل مهم و تاثیرگذار در كنترل وزن است. درواقع نقش بادمجان این است كه سبب احساس سیری و كاهش اشتها شده و باعث می‌شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. در نتیجه كالری دریافتی بدن‌تان كاهش می‌یابد. بادمجان همچنین یک دیوروتیک(ادرارآور) طبیعی فوق العاده است که باعث کاهش حالت احتباس آب می‌شود.

نكته مهم دیگر این است كه بادمجان كالری كمی دارد (هر 100 گرم از آن فقط 20 کالری وارد بدن‌تان می کند) و همین موضوع سبب می‌شود كه بتوانید به عنوان یك جزء اصلی در رژیم‌های كاهش وزن از آن استفاده كنید. البته توجه داشته باشید که بادمجان فقط باید به صورت پخته شده مصرف شود زیرا خام آن برای بدن سمی است.

بادمجان و لاغری

دکتر کرمانینوآورد تبیان

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s