خواص کنجد

کنجد؛ منبع فوق‌العاده فیبر
باید بدانید که 60 میلی گرم کنجد پوست نکنده حاوی 4.3 گرم و همین میزان کنجد بو داده حاوی 5.3 گرم فیبر می‌باشد. برای همین این دانه های ریز منبع فوق‌العاده‌ی فیبرهای غذایی محسوب می‌شوند. مواد غذایی سرشار از فیبرها خطر  ابتلا به سرطان کولون و سرطان پوست را کاهش می‌دهد، اشتها را کنترل کرده و برای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. باید بدانید که دو نوع فیبر وجود دارد: فیبرهای محلول در آب و فیبرهای غیر محلول در آب. هر دوی این فیبرها برای بدن مفید هستند و کنجد حاوی این دو فیبر می‌باشد.

توجه داشته باشید که فیبرهای غیر محلول می‌توانند با افزایش حجم مدفوع جلوی یبوست را بگیرد. فیبرهای محلول در آب نیز به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک زیادی می‌کنند. از این گذشته وجود این فیبرها در بدن باعث کنترل بیماری دیابت نوع دو می‌شود. به خاطر اینکه سرعت هضم و جذب قندهای موجود در مواد غذایی را کاهش می‌دهد. متخصصان توصیه می‌کنند که زنان بین 10 تا 50 ساله روزانه 28 گرم و مردان همین گروه سنی 38 گرم فیبر دریافت کنند.

منبعی غنی از ویتامین های گروه B
دانه های بوداده کنجد منبع ویتامین
B1 می‌باشد. مصرف دانه های خشک شده‌ی کنجد راهی برای تأمین نیازهای خانم‌ها و آقایان می‌باشد. ویتامین B1 که تیامین نیز نامیده می‌شود وظیفه‌ی تولید انرژی از گلوسیدهای مصرفی را بر عهده دارد. یعنی اینکه اگر احساس بی‌حالی می‌کنید و انرژی کم می‌آورید کنجد میل کنید. از این گذشته ویتامین B1 برای مغز نیز مفید است.

خواص کنجد

مجله سلامت علم ورزش وبسایت نوآورد

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s